Fashion Cykler

Danskerne cykler mere og mere – så meget, at der er gået livsstil i cykling. Samtidig har cyklen indskrevet sig i historien som frontløberen for bæredygtig transport. 

2014 Kollektionen

Batavus lancererede i 2014 Batavus by David Andersen, en dame- og en herrecykel. Begge cykler var designet med lækre læderdetaljer på cykelstyr, tværstang og sadel, der spillede fint sammen med den lyse cremefarve på stellet på damecyklen og den sorte farve på herrecyklen. Cyklen var klassisk med kant og havde et urbant strejf, der reflekterede tidens tendenser.

 

”Jeg er glad for, at moden går ind på flere og flere platforme,” fortæller David Andersen. ”Cyklen er blevet ”fashion”, og jeg har forsøgt at designe en cykel, der appellerer til forårets modebillede - dog med et tidsløst udtryk, så cyklen holder i flere år.”

2015 Kollektionen

I foråret 2015 lancerede Batavus Danmark i samarbejde med designhuset Storm & Marie en fantastisk bycykel. Cyklen kom både i en dame- og herremodel, og blev holdt i et minimalistisk design i tråd med Storm & Maries 2015 kollektion. Cyklen kom med det praktiske frontlad på herrecyklen og den rummelige kurv på damecyklen. Cyklerne blev produceret i Batavus´ høje kvalitet og med stolte håndværkstraditioner.

2016 Kollektionen

I april 2016 kører årets designcykel ud på de danske veje og cykelstier. I år er det hele Danmarks Christiane Schaumburg Müller, der har været i Holland for at designe to damecykler. En mørk Sierra-green og en lys Classic-green. Begge modeller er udstyret med en stor praktisk kurv og lækkert Brooks-udstyr. Cyklerne er smukke fashion cykler, som gør hverdagen til en fest.

Cyklerne er navngivet efter Christianes webunivers, Chri Chri, som også er hendes franske kælenavn.

Batavus Danmark har siden 2014 hvert år haft et samarbejde med en udvalgt dansk designer eller designhus. Og der skabes til hvert års kollektion en smuk cykel, som afspejler tidens tendenser i modebranchen. For Batavus hænger livsstil og fashion naturligt sammen med produktet "cykel".

 

”Cyklen er blevet et livsstilsprodukt. Folk identificerer sig med deres cykel, der skal afspejle deres livsstil og personlighed,” fortæller Lotte Bundgaard Sommer, Country Manager for Batavus i Danmark.